#495 - Vuorentaustantie välillä Ylöjärventien risteys - Tampere/Ylöjärvi raja, sekä Rauhantie-Kaupungin raja
Vilkasliikenteinen Vuorentaustantie on nimensä mukaisesti pääväylä Ylöjärven Vuorentaustaan. Kadulla kulkee vilkkaan henkilöautoliikenteen lisäksi myös TKL linjat 14 ja 18, sekä Länsilinjojen 80-86 linjoja, jotka liikennöivät Ylöjärvelle. Kyseessä on joukkoliikenteen laatuväylä, vaikkakin kyseinen katuosuus on katutilansa puolesta todella kapea, ja kahden bussin kohdatessa toinen aina yleensä pysähtyy täysin. Tälläkin osuudella pyöräilijöiden paikka on ajoradalla, koska tietä reunastavat vain kapeat jalkakäytävät. Jalkakäytäväpyöräily on liikenteestä ja autojen kovista nopeuksista johtuen yleistä.
Katutilan saneeraaminen kevyen liikenteen väyläksi ei ole mielestäni realistista, koska katutilaa on liian vähän. Järkevä ratkaisu olisi sallia pyöräily yksisuuntaisesti nykyisillä jalkakäytävillä, jos siitä ei aiheudu häiriötä jalankulkijoille. Myös katutilan saneeraaminen ns. jaetuksi tilaksi voisi olla mielekästä, koska tällöin kapealla tilalla kulkeva pyöräilijä voisi helposti vaihtaa ajoradalle hetkellisesti jos jalankulkijoiden kohtaaminen ei muuten onnistu turvallisesti.
Kaupunki voisi rakentaa Rauhantien risteyksestä kaupungin rajalle asti uuden lyhyen kevyen liikenteen väylän, koska tällä välillä tilaa saneeraukselle olisi. Tämä mahdollistaisi myös sen, että Lamminpään läpi Vuorentaustaan ajavat voisivat ohittaa koko Vuorentaustantien ajamalla reittiä Myllypuronkatu-Saarikorventie-Rauhantie->Ylöjärvi.
Pyöräilyn salliminen Vuorentaustantiellä palvelisi eniten paikallisia asukkaita, eikä vain ohitusliikennettä.
#495 - Vuorentaustantie välillä Ylöjärventien risteys - Tampere/Ylöjärvi raja, sekä Rauhantie-Kaupungin raja
Vilkasliikenteinen Vuorentaustantie on nimensä mukaisesti pääväylä Ylöjärven Vuorentaustaan. Kadulla kulkee vilkkaan henkilöautoliikenteen lisäksi myös TKL linjat 14 ja 18, sekä Länsilinjojen 80-86 linjoja, jotka liikennöivät Ylöjärvelle. Kyseessä on joukkoliikenteen laatuväylä, vaikkakin kyseinen katuosuus on katutilansa puolesta todella kapea, ja kahden bussin kohdatessa toinen aina yleensä pysähtyy täysin. Tälläkin osuudella pyöräilijöiden paikka on ajoradalla, koska tietä reunastavat vain kapeat jalkakäytävät. Jalkakäytäväpyöräily on liikenteestä ja autojen kovista nopeuksista johtuen yleistä.
Katutilan saneeraaminen kevyen liikenteen väyläksi ei ole mielestäni realistista, koska katutilaa on liian vähän. Järkevä ratkaisu olisi sallia pyöräily yksisuuntaisesti nykyisillä jalkakäytävillä, jos siitä ei aiheudu häiriötä jalankulkijoille. Myös katutilan saneeraaminen ns. jaetuksi tilaksi voisi olla mielekästä, koska tällöin kapealla tilalla kulkeva pyöräilijä voisi helposti vaihtaa ajoradalle hetkellisesti jos jalankulkijoiden kohtaaminen ei muuten onnistu turvallisesti.
Kaupunki voisi rakentaa Rauhantien risteyksestä kaupungin rajalle asti uuden lyhyen kevyen liikenteen väylän, koska tällä välillä tilaa saneeraukselle olisi. Tämä mahdollistaisi myös sen, että Lamminpään läpi Vuorentaustaan ajavat voisivat ohittaa koko Vuorentaustantien ajamalla reittiä Myllypuronkatu-Saarikorventie-Rauhantie->Ylöjärvi.
Pyöräilyn salliminen Vuorentaustantiellä palvelisi eniten paikallisia asukkaita, eikä vain ohitusliikennettä.
Lähetetty 24.05.2011 Nähty 3437 kertaa