Harjun taustan kevyen liikenteen väylä on ongelmallinen paikka, koska kevyt liikenne joutuu jatkuvasti varomaan Harjuntaustan yritysten pihoista ajavia autoja. Kevyen liikenteen väylän ylitse ajetaan ajoradalle markettien pihoista (erityisesti Lidl ja Citymarket) vähät välittämättä kevyestä liikenteestä. Kuljettajien huomio on valitettavan usein täysin keskittynyt siihen, että löydetään sopiva sauma ajoradalle liittymiseen liikennevirran mukaan. Autot myös usein pysähtyvät keskellä kevyen liikenteen väylää poistuessaan parkkipaikoilta odottamaan mahdollisuutta päästä mukaan ajoradalle, tukkien kevyen liikenteen väylän ja estäen pyöräilijöiden ja jalankulkijoiden etenemisen.
Jos kevyen liikenteen väylä ja ajorata eivät olisi ns. vierekkäin ja niiden välillä olisi jonkinasteinen erottelukaista/viherpuskuri, olisi ajoradalle siirtyvien autojen mahdollista ajaa tälle puskurille ja kevyen liikenteen kulku ei (olettaen ettei seuraava auto ole puskurissa kiinni) vaikeutuisi. Myös jonkinlaisen töyssyn/tärinäraidan laittaminen kevyen liikenteen väylän rajalle autojen poistumiesreitille voisi viestiä kuljettajille, että he poistuvat nyt parkkipaikalta ja saattavat kohdata pyöräilijöitä/jalankulkijoita.
Nykyinen väylä, jota halkoo lukuisat parkkipaikkojen sisäänajo/poistumistiet ei ole miellyttävä, eikä turvallinen kulkea.
Kevyen liikenteen asiointia varten voitaisiin luoda yhteyksiä yritysten tonteille esim. Paasikiventien alitse nykyiseltä kevyen liikenteen väylältä, tai rakentamalla Paasikiventien pohjoisreunaan uusi kevyen liikenteen väylä, josta yhteys yritysten tonteille.
#534 - Harjuntaustan kevyen liikenteen väylät
Harjun taustan kevyen liikenteen väylä on ongelmallinen paikka, koska kevyt liikenne joutuu jatkuvasti varomaan Harjuntaustan yritysten pihoista ajavia autoja. Kevyen liikenteen väylän ylitse ajetaan ajoradalle markettien pihoista (erityisesti Lidl ja Citymarket) vähät välittämättä kevyestä liikenteestä. Kuljettajien huomio on valitettavan usein täysin keskittynyt siihen, että löydetään sopiva sauma ajoradalle liittymiseen liikennevirran mukaan. Autot myös usein pysähtyvät keskellä kevyen liikenteen väylää poistuessaan parkkipaikoilta odottamaan mahdollisuutta päästä mukaan ajoradalle, tukkien kevyen liikenteen väylän ja estäen pyöräilijöiden ja jalankulkijoiden etenemisen.
Jos kevyen liikenteen väylä ja ajorata eivät olisi ns. vierekkäin ja niiden välillä olisi jonkinasteinen erottelukaista/viherpuskuri, olisi ajoradalle siirtyvien autojen mahdollista ajaa tälle puskurille ja kevyen liikenteen kulku ei (olettaen ettei seuraava auto ole puskurissa kiinni) vaikeutuisi. Myös jonkinlaisen töyssyn/tärinäraidan laittaminen kevyen liikenteen väylän rajalle autojen poistumiesreitille voisi viestiä kuljettajille, että he poistuvat nyt parkkipaikalta ja saattavat kohdata pyöräilijöitä/jalankulkijoita.
Nykyinen väylä, jota halkoo lukuisat parkkipaikkojen sisäänajo/poistumistiet ei ole miellyttävä, eikä turvallinen kulkea.
Kevyen liikenteen asiointia varten voitaisiin luoda yhteyksiä yritysten tonteille esim. Paasikiventien alitse nykyiseltä kevyen liikenteen väylältä, tai rakentamalla Paasikiventien pohjoisreunaan uusi kevyen liikenteen väylä, josta yhteys yritysten tonteille.
Tampere Lähetetty 02.06.2011 Nähty 2866 kertaa